søndag 2. mai 2010

Malins konfirmasjon og søndag i snøens tegn.

Da er jeg hjemme igjen etter en laaang kjøretur hjem fra Eggkleiva. Hadde slett ikke lyst til å reise, men jeg måtte hjem til de søte små. Tusen takk til Britt som nok en gang har stilt opp og hatt bikkjene for oss når vi har vært borte. Ole E er igjen, han skal være der til tirsdag. Regner vel med at jeg reiser oppover igjen, så snart jeg har mulighet. Man vil jo gjerne være til hjelp og støtte, så da får man ihvertfall være til stede så mye man kan. I går, lørdag, var det konfirmasjon. Det var kjempekoselig, men en flott sermoni i Skaunhallen, og så et flott selskap i Fossvang etterpå. Masse god mat, gode kaker, en fornøyd konfirmant, og et vellykket selskap. Hva mer kan man ønske seg. Det ble en flott dag. Dagen i dag begynte med over 10 cm nysnø, og lavende snøvær ute. Det ble derfor bestemt at vi droppa å reise til Selbu på valpeshow. Fristet ikke mye å kjøre dit på sommerdekk, for å si det sånn. Trodde ærlig talt at våren hadde kommet nå, men det var visstnok helt feil. Men aldri så vondt at det ikke er godt for noe, så i stedet for valpeshow,ble det en god og rolig start på dagen med å ligge og dra seg en stund. En lang, god frokost bestående av rester fra koldtbordet, jeg fikk også drukket mitt årlige glass med mjølk. En tradisjon at jeg tvinger det ned hos Anne Sofie og Trond. Slik ble det i år også. Til alles begeistring. Mjølk er nemlig noe av det verste jeg vet, så jeg sliter virkelig med det. Etter hvert ga snøværet seg, og jeg satte kursen hjemover. Gikk veldig greit å kjøre, brukte bare da 6 timer, og det tiltross for snøvær over Kvikne. Kjørte ikke spesielt fort heller. Er jo livredd for disse UP folka, så det er ikke noen vits i å friste skjebnen...... Vel hjemme var det bare å pakke ut, gå tur med guttaboys og prøve å roe ned litt. Jeg er bestandig litt gira etter å ha kjørt såpass lang, så jeg bruker litt tid på å roe meg ned. Men nå er jeg i hvilemodus, og skal ta kvelden. Tilbake til valpeshowet. Oda fra vårt Okull, Marianne og Torbjørn, var på showt i dag, og fikk kjempefin kritikk. Hun ble BIM. BIR ble en hannhundvalp fra Kennel Nellyvill (jeg har ikke navnet her). Godt noen trosset vær og snø og reiste oppover ihvertfall..... Gratulerer så mye med resultatene.