lørdag 15. mai 2010

Leeds

Nå er jeg da kommet til Leeds. Dagen begynte grytidlig, rundt halv fem. Flyet gikk fra Torp til Amsterdam kl ti på sju, og vi landet i Amsterdam klokken halv ni. så var det å finne gaten fortest mulig, flyet videre til Leeds gikk nemlig klokka kvart på ti. siden vi skrur klokka tilbake en time her i England, landet vi nesten før vi dro fra Nederland..... Var derfor altfor tidlig på hotellet, og fikk ikke sjekket inn. Resultat ble en aldri så liten bytur til Leeds senter, og for en opplevelse det ble. Først 40 minutter på buss, så gikk vi rundt i Leeds og bare koste oss. Besøkte et par meget brune puber, The Ship, som den første het, var bare helt rå. skikkerlig pub med god og billig fish and chips, og akk store glede, jeg tålte å drikke øl, så det ble et par pints. Den første var ikke helt topp, det var et bittert lokalt øl som lød det klingende navnet Leeds..........., men da vi fikk vanlig lager, gikk det bedre. Så var det å rusle litt i butikker, resultatet ble at to par Lacoste sko...hm, og en Nike joggebukse ble innkjøpt, så var det pause på Starbucks. Der var det deilig kaffe, og bare godt å sitte og slappe av og se på folk. Herlig å sitte ute og se på folkelivet uten å fryse ihjel. Vel tilbake på hotellet ble det noen timer "strekk" på sofaen, også bar det ut på middag. Rib med tilbehør, puh, er mildt sagt stappmett, deilig var det. Nå bare slapper jeg av og gleder meg til utstillingen i morgen, også er jeg veldig spent på om jeg kommer hjem på 17.mai. Askeskyen truer jo de britiske øyer igjen..................Ole E er vel hjemme igjen, veldig forkjølet og tett, så han er beordret til å holde seg i ro, håper bare at han gjør det. Han har nesten ikke stemme og snørra renner konstant, uff og uff. Håper jeg ikke får det. God natt from England:-)