mandag 10. mai 2010

Mandag snow blues

I dag er jeg på plass i Oladala igjen. Bestemte meg for at jeg måtte ta en tur oppover, og Joffe og jeg blir til onsdag. Det ble en litt slitsom tur oppover i snøføyke. På sommerdekk. Snøen begynte på Løten, og det lavet ned helt til Alvdal. Heldigvis la ikke snøen seg på vegen, men det var slitsomt å kjøre i snø og vannsprut, men fram skulle vi. Og fram kom vi. Hadde kun 2 stopp, en ved Stai og en på Kvikne. Det er nemlig obligatoriske stopp for påfyll i Statoilkoppen. Her i Oladala er været mildt sagt skiftende. Joffe koser seg med Olava, og Gera er vel det man kan kalle dritlei disse valpene. Men hun er tålmodig med dem, og går og legger seg langt unna når nok er nok. Da jeg kom fram hadde vi en herlig lunsj sammen med flere gode venner. Det var nystekte rundstykker og herlig salat. Nam.... Nå er det en stille og rolig kveld foran tv`n mens regnet øser ned ute. Ha en snøfri aften.