fredag 14. mai 2010

Gårsdagen og dagen i dag.



Sitter her og prøver å fordøye gårsdagen. Var med og jobbet under Øvre Romerikes utstilling i går, og vi hadde det kjempefint. Utstillinga var vellykket, og for en gangs skyld så regna det ikke! Kjempegod stemning i og rundt ringen, god stemning blant oss som jobbet, og vi var ferdig rydda før klokka kl 17. Tenk det. Det var så deilig å komme hjem og kunne nyyyyte en lang kveld hjemme. Bare slappe av og fordøye at vi faktisk har fått 3 championer på 5 dager. Ja, det er faktisk sant. Kentucky tok det siste certet sitt i går, og ble N Uch han også. Dere kan tro vi er stolte. Moro var det også at de søte små O ene våre har debutert i ringen. Søster Oda har allerede vært på 2 valpeshow, men nå var det Onslow, Olava og Joffe sin tur. Var igrunn veldig spent på hvordan disse søte små kom til å oppføre seg i ringen, heldigvis gikk det kjempefint. De var bare overlykkelige og kjempehappy. Ingen redde for noen ting. At det var så som så med travet innimellom må man jo kunne tilgi når de er bare 4 måneder. Er redd det begynner en litt hektisk periode for de søte små nå. Har meldt på maaange valpeshow fremover. Aporpos ringen, jeg måtte faktisk inn i ringen to ganger i går. Først med Joffe og så stilte jeg Nero. Blir nok min jobb å stille han utover, skjønte jeg på gubben. Vet ikke om jeg er helt enig i det, men vi får gjøre det beste ut av det...Ole E kjørte opp til Eggkleiva igjen i går ettermiddag, skal være der til lørdag. Da må han hjem til de 4 beinte som er hjemme. Britt er så snill at hun har Bentley og damene i natt for oss, slik at jeg kunne kjøre nedover i kveld..Hadde faktisk aldri klart meg uten henne. Den jenta er bare verdens beste.Det samme med Henning, han også stiller opp så ofte han kan. Og det er gull verdt for oss, særlig nå når situasjonen hos noen av våre aller nærmeste venner(vi ser på dem som våre søsken) er slik som den er. Ole E er dessuten blitt så forkjøla at han bør hjem etterhvert og legge seg og slappe av. Jeg har prøvd å gjøre det så enkelt for han som jeg kan når han kommer hjem, slik at det bare er å roe helt ned og gjøre minst mulig. Håper han klarer det. Vil jo ha gubben frisk igjen av forkjølelsen så fort som mulig. Selv er jeg på veg til England. skal dit og overvære en utstilling. Gleder meg voldsomt. Skal bli koselig å hilse på gamle engelske venner igjen. Denne gangen går turen til Leeds og flyet går ti på sju i morgen tidlig....gjesp. Håper vi ikke blir sittende askefast, men i flg alle værprognoser etc skal det ikke være fare for det. Siden Ole E har mercedesen til Eggkleiva, så kjører jeg lille trille. Lille trille er bilen som modern hadde i sin tid. En hvit toyota corolla sedan. Vi har vært så heldige å få den( med alle avgifter og forsikring betalt), så den er blitt brukt mye nå. Har vel aldri gått så mye som det den har gjort det siste året. God å kjøre er den også. Så jeg kommer nok til å bruke den mye fremover, for å spare litt på kilometerene til mercen. Det gikk forresten rimelig kjapt å kjøre hit ned. Brukte bare en time og 35 minutter, og det var ikke råkjøring. Takk til Mari Ann som holdt ut med skravla mi i en time.... lille trille har nemlig ikke noen radio, men det har gubben lovt å fikse når jeg kommer hjem. Forresten, lykke til i morgen, Mari Ann, jeg krysser armer og bei for at det går bra, "søstern". Send melding. Nå tror jeg jeg får ta kvelden her. Skal jo snart opp igjen.................gjesp. God natt