torsdag 29. april 2010

Besøk i Oladala

Nå er Joff-joff og jeg på besøk i Oladala igjen. Joffe synes det er stas å komme til søster Olava. De leker og koser seg hele dagen, og bryr seg ikke en døyt om at regnet øser ned. Denne gangen hadde jeg tenkt å ta toget oppover, men var så heldig at en god venn hadde lyst til å kjøre seg en "liten" tur, så vi reiste tidlig i går formiddag. Måtte kjøre pent oppover da det var varslet storkontroller i hele landet. Riktig nok kom vi ikke i noen kontroll, men på Hanestad var det flust av politibiler. Tydelig at det var lunsjtid.....Vi kom hit rundt klokka 15, og jeg skal hilse å si at det var gjensidig gjensynsglede mellom Joffe og Olava. Gera syntes også det var veldig greit å få litt avlastning fra Olava, så hun koser seg inne, mens "ungdommen" herjer ute. Denne gangen skal vi være her til søndag, regner med at Ole Einar, som kommer etter på lørdag, skal være her til tirsdag, eller ihvertfall mandag kveld. I dag har vi begynt forberedelsene til konfirmasjonen som er på lørdag. Noe av maten er laget, og kakene begynner å bli ferdige. Apropos konfirmasjonen - den gleder jeg meg til. Skal ha på meg bunaden for første gang på mange år. Svigermor har sydd den inn, reparert et par hull, og damper og strøket den. Alt sølvet er nå på plass, og bunadsbeltet ble berre lekkert. Søndag skal Joffe, Olava og Oda debutere på valpeshow, det blir nok interessant med 3 søstre i samme klasse på sin første utstilling...... blir nok en del hopp og sprett, tenker jeg. Men jeg gleder meg. Som nevnt tidligere er det tøffe tider, men vi får gjøre det beste ut av det, og hjelpe til så godt vi kan. Fremfor alt være der når det trengs Det er ikke å mye annet man kan gjøre, enn å være tilstede, og det er det vi prøver på.