tirsdag 21. juli 2009

Plask, plask, plask.

Det ble ikke likere i dag, ihvertfall ikke ennå. Nå regner det så det spruter, og jeg blir så sur! Bikkjene er ute, bortsett fra de "besøkende", Inca og Santo og de "gamle," Lady og Thea. Lady og Thea har knapt nok leet på et øyelokk ennå. Det er jp atfor tidlig på morgenen, må vite. De andre er ute. De har kosekroker å gå innunder når det regner, så nå har jeg gjort meg hard. De får bruke dem, og se det, det gjør de:-) Det verste med dette er at turrytmen min blir forskjøvet, og det haaater jeg. Energien er absolutt mest på topp på morgenen, og hundene er blitt vant til sin 2 timers tur da, så blir det forskjøvet til ettermiddagen eller kvelden er vi like grinete både hundene og jeg. I går gikk vi halv ni på kvelden, og de som kjenner meg godt vet jo at da er det snart på tide å finne senga for meg. Vel, været styrer vi ikke, så vi får jo bare ta det vi får. Det hadde forresten blitt litt av et kaos. Folk som er herske sjuke skal få det været de vil også, og bare kjøre over andre. Nei, det er faktisk bra det er noe vi ikke styrer og får gjort noe med. Dessuten er det jo godt å ha noe å snakke om da, eller blogge om. Vel, nok vær prat for denne gang. Nå har Gro hestepasser kommet hjem fra ferie, og jeg skal hilse og si det var en fjording som var glad. Han var helt vill når de kom, hadde nok savnet henne og fremfor alt datteren Silje, som er Sofus sin øyestein, masse. Nå skal han visstnok få seg en runde på "spa" og få nye sko, også er det full trening på han. Det går bedre med han nå etter at Tinja ble borte, men det er uansett stuselig å se han gå på beite aleine. Men jeg tror faktisk at vi 2 beinte har det verre enn han... Rart hvordan dyr innretter seg.Vi har også hørt fra Jernbaneverket, jo da, saken behandles i slutten av august på grunn av ferie. Det er forsåvidt ok, det som er skummelt er at det ikke er gjort en dritt, unnskyld uttrykket, for å sikre tunellen ennå. Skremmende.....
Duke

Vi fikk også en veldig trist telefon fra Sveits i går. Duke, etter vår Lady og Tertzo`s Zacci var død. Han var fra Milkcreeks x-kull.Han har vært sjuk i en periode, og nå sa det bare poff, og han måtte slippe. Det er så vondt når disse 4 beinte forlater oss, så våre tanker går til Martha som har mistet sin kjære følgesvenn. Heldigvis har hun Jazzy igjen å trøste seg med.
Jazzy

Nei, nå er det tid for frokost. Den må inntas innen en time etter at jeg har stått opp, og det nærmer seg det nå, så folkens, ha en plaskende dag....