onsdag 22. juli 2009

Litt om ingenting


Først av alt, i dag tidlig var det noe gult på himmelen som minnet meg mistenkelig om sol. Resultatet ble at humøret steg betraktelig, og jeg fikk gått mine turer på morgenen , slik jeg pleier. Turer, Puls og husvask var unnagjort før klokken tolv, og da skulle dagen nytes. Nytes er vel et sterkt ord, ta opp hundemøkk, luke og rydde campingvogn...Ja, ja, da ble det kaldt, og en shorts ble raskt byttet ut med langbukse. singlet med collegegenser, og nå regner det gudskjelov litt igjen. Det må jo ikke bli for tørt. I dag har jeg opplevd noe festlig. Fikk papirene fra utstillinga i Nesbyen, og der er det noen andre som står som eiere på våre hunder. Våre hunder er påmeldt via elektronisk påmelding, og alt er riktig gjort. Så hva som har skjedd her er jo interessant. Har snakket med en fortvila arrangør, som igjen har vært i kontakt med NKK. Og de skjønner ingenting. Heldigvis så eier vi hundene ennå, det er sjekka, så det er nok bare denne utstillinga det gjelder. Men surt er det, det vil stå helt feil eier i katalogen, men med vår adresse. Er visstnok noen papilonfolk, obs - bare ikke vi har blitt eiere av papiloner da..... Men men, det går seg vel til. I går satt jeg faktisk og så på hele Tour de France. Moro å se de kjøre over St Bernhard passet. Vi var jo der for 2 år siden, og det var så vakkert. Selv om det regnet da også, fikk vi virkelig flotte inntrykk av de massive fjellene. I dag har jeg også fulgt med litt, og Thor Husovd virkelig imponerer. Fy søren, så sterke disse gutta må være. Aporpos gutter, gutta her i huset er jo mors øyesteiner, og det vet de. Ny vane er nå å si god natt til mor på hver sin måte. Først Nero, med en liten kald snute, så Kansas med hele hode oppå mors, og til slutt Rollebolle som like godt planter begge forlabba i senga og velter seg over. Og det er ikke lov. Bernergutter bor på gulvet og ikke i senga, selv om de prøver seg innimellom. De er ihvertfall noen ordentlig go`inger. Damene sover på hver sine rom, Thea og Lady på ett, og Kk og Fannie på ett, mens Leah ligger på plassen sin ved siden av far. Og hele gjengen sover hele natta. Flinke vofser det. Nå når vi har besøk av andre hunder er det bestandig litt spennende hvordan det bærer avgårde. Men det går bra. Santo og Inca er to enkle hunder å ha i hus, så det er ikke noe problemer, selv om det er slitsomt med 10 stykker i hus. Særlig når det regner.......Jeg behøver vel ikke si at gulvet ser ut som et nypløyd jorde innimellom.