søndag 4. oktober 2009

Hundefor og utstilling..

Fredag fikk vi endelig i hus 600 kilo hundepølser fra ProPet. Det er pakket i kilos pølser, frossent, og tar derfor rimelig stor plass. For å si det sånn, så er det innkjøpt en ekstra fryser til dette, men den ble jo rakst full. Så noe måtte kjøres til mutter og fatter og svigermor. Men vi fikk da plass til slutt. Det blir verre med elgkjøttet når det kommer. Elgjakta begynner i morgen, og det er en rimelig "jaktsjuk" gubbe her i huset. Jakta blir nok ikke helt som han hadde planlagt på grunn av det opererte kneet, men han skal postere. Så han får da vært med noe. Så til uka blir bernerne og jeg aleine hjemme mesteparten av tida. Leah skal jo være med og lære litt om skogens konge, og hvordan hun finner den. I går var vi på utstilling i Vikingskipet, Hamar. Og jeg må bare takke alle sammen som hjalp oss å stille hundene. Ole E prøvde seg jo, men det var ikke akkurat vellykket, så takk til Henning som stilte Nero og Fannie, og Torill som var stand by på Kansas. Selv er jeg ikke tøff nok til å gå i ringen igjen ennå. Vi får se om jeg noen gang blir det igjen. Vi hadde en kjempehyggelig dag, kveld i går. Henning, "brodern", ble 40 år, og det ble feiret med kake på utstillinga, og middag på kvelden. Stille og rolig, slik han ønska det. Så nå håper jeg at du får kjøpt deg ny bærbar pc, Henning. Du kom vel et stykke på veg med gavene du fikk i går:-) En annen ting jeg vil poengtere er at dette er Ole E og min blogg. Her skrives det vi tenker, føler og opplever. At noen kanskje ikke akkurat liker alt de leser for være opp til dem. Nå skal jeg ut på tur med bikkjene, så blir det vel en bedre frokost før forberedelsene til jakta begynner, så blir det trening og antakelig en tur innom fatter og mutter. Det går bra med fatter etter det lille slaget han hadde. Er mer bekymra for Lady (som bor der til slutten av måneden) hun sliter med livmorbetennelse som kommer igjen og igjen...