torsdag 8. oktober 2009

Gressenketilværelse

For tiden er jo gubben på elgjakt, så da "nyter" jeg gressenketilværelsen her hjemme. Har tusen ting jeg tenkte jeg skulle gjøre denne uka, men tiden går så altfor fort. Dessuten er det et så nydelig høstvær, at man kan slett ikke stenge seg inne. Så dagene går med til å kose seg ute sammen med bikkjene, gå lange turer (trene på Puls, selvsagt) rydde litt i luftegårder og rundt bygningene. I dag har jeg forresten rydda i kjøkkenskapene og det tar tid. Er ikke bare litt Tupperware som det må ryddes i, for å si det sånn. Men nå tror jeg det har blitt bra. Vi sliter med livmorbetennelse på Lady. Gud veit, for hvilken gang. Men det ser ut til at det er på retur nå, vi håper det ihvertfall. Det er ikke moro når det blir noe med disse 4 beinte. Og Lady er også en gammel dame på snart 10 år, så det er begrenset hva hun tåler av ting og tang. I natt skal forresten Leah være hjemme. Hun var med da jaktens andre elg, også en okse, falt i dag, og skal hvile god ut til morgen dagen. Blir nok mer hvile hjemme hos mor enn sammen med jegerne og 2 andre hunder i ei lita hytte. I morgen skal jeg på kontroll på sjukehuset igjen. Det blir spennende å høre hva de har å si. Har nemlig begynt å miste litt hår, så det håper jeg vi får stoppet på et vis. Ha en fortsatt koselig høstkveld.