mandag 3. august 2009

Nesbyen - Moelv - Nesbyen

Da er nok en helg over, og denne helgen har vært helt herlig. Vi reiste til Nesbyen fredag morgen. Planen var egentlig å reise torsdag kveld, men vi gadd rett og slett ikke i det møkkaværet som var, og for å si det sånn, det var veldig smart. Det hadde visstnok vært litt av et uvær der torsdag.... Vel, vi reiste altså fredag, og fy søren så dårlige veier det er i dette landet. Humper og dumper overalt. Vi har en elghund som har en tendens til å bli bilsjuk, og det ble hun jo selvfølgelig nå også, men det gikk da på et vis. Leah skulle stille på valpeshow fredag kveld, og vi var veldig spente. Denne lille turboprinsessa vår er høyt og lavt for tida, så hvordan oppførselen i ringen ville bli, kunne vi bare ane... Men det gikk bra. De andre bikkjene satt i bilen, og vi måtte faktisk reise ned til campingen igjen med dem fordi det var for VARMT! Ikke akkurat daglig kost nå for tida. Men jeg og bernerne ble ved vogna, mens Leah og far i huset dro tilbake til gruppefinalen. Der ble hun ikke plassert, men gjorde en skapelig figur. Lørdag morgen, grytidlig, klokka 5 sto vi opp for å reise på bernerspesial i Moelv. Avd Hedmark arrangerer hvert år et trivelig treff, utstilling, og i år var intet unnatk. Vi storkoste oss den tida vi var der. Hadde bare meldt på Nero og Kansas. Nero gjorde det kjempebra og ble beste juniorhann, mens Kansas haltet i ringen og fikk kip, det var egentlig ikke veldig uventa, da han tråkka over på det eine forbeinet onsdag når vi gikk tur. Da var nemlig han og rollebolle helt bananas idiotas etter en katt, og da de prøvde å løpe etter den nappet jeg til i båndet så de hoppet rundt. Og da landet Kansas forkjært. Har fått beskjed av veterinær at det kan ta en stund før han blir bra, så det blir jo spennende å se hvor lang tid det tar.. Som sagt, så koste vi oss voldsomt på Moelv, men reiste tidlig tilbake til Nesbyen. Mari Ann og Henning skulle komme dit på lørdag kveld, og de skulle være med på utstillinga dagen etter. Mari Ann har sort belte i telt shoppig, og har kjøpt seg nok et nytt telt for overnatting, så det var ganske festlig å slå opp det for første gang. Vel, hun og jeg gjorde det, mens Ole E og Henning var lystige kommentatorer. Typisk mannfolk. Men vi hadde en hyggelig kveld, helt til jeg satte noe mat i operasjonssjøten, og måtte legge meg. Men det er noe som skjer en gang i mellom, så jeg tar ikke det så tungt. Det er bare jævelig når det står på. Søndagen opprant med godt vær, og godt humør. Var tidlig på utstillingsplassen i Nesbyen og rigget oss til. Hadde en deilig avslappende dag i og utenfor ringen. Kansas ble ikke stilt på grunn av tidligere nevnt bein og halting , men vi stilte de fleste andre. Fannie ble BIM og cert, Hedda ble 4 BTK, Falco 2 BHK og ck på Nero og KK, samt BIR oppdrett med hp. Vi fikk ikke stilt oppdretterklassen i BIS finalen, da Hedda reiste hjem, men vi får ta det igjen en annen gang. Det var ihvertfall deilig å komme tilbake til campingen tidlig, spise og roe ned før vi reiv forteltet og reiste hjemover. Og undre over alle undre, Ole E og jeg klarte både å sette opp forteltet og rive det uten å krangle. Ikke verst, he he. Nesten litt X-fiels. Du tror det ikke før du ser det...På turen hjem hadde vi en kort stopp i Noresund for å si ha det til Mari Ann, Falco og Bountie, også gikk turen helt hjem. Takk for en koselig tur, Mari Ann og Henning. Vi savnet flere av våre andre venner som vi pleier å reise på tur med, men det kan jo ikke passe for alle bestandig. "Pensjonistene", dvs Lady og Thea, residerte hjemme hos modern og fadern. Det er stille hos dem etter at Frida døde for ca 1 måneds tid siden , så besøk av Grizzly 1 og 2 var kjærkommet. Og de jentene har hatt det som plommen i egget. De har fått gjøre akkurat som de vil, og kost seg masse sammen med "vertskapet" sitt. Godt for dem alle. Så var det dagen i dag. Den startet meed Puls og trening som vanlig. Har jo blitt helt avhengig av det. Det er jo bare deilig å kunne røre på seg. Et helt nytt liv med så mye energi, som jeg pleier å si til fok. Så var det tannlegebesøk. Grøss. Det kan jo bli dyrt, hvis det er noe galt. Heldigvis, så var det "null hull" denne gangen, så regninga ble ikke så aller verst:-) Nå skal middagen lages, hundene får ikke tur i dag, og jeg har så dårlig samvittighet for det, men slik er det bare. Hvorfor? Jeg sier bare plask, plask, plask , ikke av regn denne gangen (urolig men sant,) men av kumøkk..... på vegen. Orker rett og slett ikke bade 8 stykker fordi de har måtte gå i møkk til langt over hasene, naboen kjører nemlig møkk på jordet i dag. Og for en liflig odør, jeg sier ikke mer. Ha en luktfri aften.