onsdag 5. august 2009

"Lille lørdag"

Så er det snart helg igjen. Himmel og hav som ukene fyker unna. Ihvertfall er det "lille lørdag" i dag, det var det vi kalte onsdagen den gangen vi fløy på byen. Var aldri på byen i helgene, men onsdag + noen flere dager, var fast(e) ute dag. Mange minner fra den tida der, gitt:-) Vel, nok om det. Nå er dagens treningsøkt unnagjort, det samme er turene med hundene. + at jeg har vaska en haug med klær, vaska gulvet, rydda i uteplanter og litt til. Utrolig hva jeg får gjort i dag. Deiilg er det å få ting unna seg. Nå skal dagen nytes ute, for det er jo faktisk sol. Og det kan man ikke la gå fra seg. hver stråle må tas vare på. Jernbaneverket har forresten ringt i dag. Begynner nok å få litt panikk de folka der nå. Nå skal visst hele beitet vårt avstenges, hvordan det går med vegen som går over tunellen er uvisst, samt at en nabo som leier noe jord fra jernbaneverket visstnok må stenge av dette. Vel, vel. Det skal være befaring igjen neste uke, så sånn er det. Apropos treninga . Jeg har fått med meg ei av tantene mine på dette. Og hun storkoser seg. Dessuten er det et lite ekstra puff til meg , slik at jeg ikke faller for fristelsen til å skulke unna. Det har ikke fristet ennå, men man vet jo aldri om det kommer. Nå har også forberedelsene til elgjakta begynt. Ole E skal på skytebanen i kveld, og så må Leah elghund trenes.... Hun er for ung til å slippes i år, men skal jo være med å lære. Det er også sendt henvisning for Ole E til kneoperasjoner, så får vi se hvor lang ventetid det er der. Gubben har, mildt sagt, noe ureint trav innimellom, he he. Ha en frydefull dag.