søndag 9. august 2009

Energifull søndag morgen

God morgen, godt folk! Nei, jeg er ikke gal, bare i overstadig godt humør, og detså tidlig på en søndag. Våknet grytidlig i dag, full av energi, så allerede nå er masse kontorarbeid unnagjort, hundene foret og klare til å gå tur, mens Hr Løken, han sover..... I går var svigermor barnevakt på de søte små, slik at vi fikk reist på en aldri så liten handletur. Gubben har begynt forberedelsene til elgjakta, og ny jaktdress måtte kjøpes inn (uvisst av hvilken grunn, he he) Dessuten måtte han ha en lett regndress til bruk i utstillingringen ved dårlig vær. Det går jo mot slutten på uteutstillinngssesongen, og været er jo så som så. Så turen gikk til Magasinet i Lier og XXL sport på Alnabru. Å fy søren, XXL sport er en farlig butikk, skal hilse å si at bankkortet gikk varmt. Nytt badedyr til Sara Johanne (barnebarnet til Ole E) ble innkjøpt , regndress og diverse annet. Det er jo salg, og det får blodet til å bruse. Særlig for meg, som nå kan prøve klær i rimelig små størrelser, og finne ut at de passer. Jeg formelig fråtser når jeg er på salg. Men prøver også å legge bånd på meg, for jeg veit jo at det kommer tider etter dette. Vel, etter denne turen hadde vi en stille rolig dag her hjemme. Var over og hjalp fadern med noe pc greier. Mannen vil jo på Facebook, så det måtte fikses. Også kom uværet. Torden og lyn, regn som bøtta ned, og bikkjer som ble gjennomvåte før vi fikk de inn. Og det verste av alt, de fikk ikke tur, og samvittigheta mi, ble kølsvart. Men, de overlevde uten, og det gjorde jeg og. Vel nå skal vi ut og gå, det yrer litt, men det er bare forfriskende. Etterpå skal vi til Ås, Leah elghund skal på valpeshow. Har ikke oppmøte før klokka 12, så jeg rekker å gjøre mye før vi skal reise. Og forresten, gårsdagen ble avsluttet med reker og alt tilbehør....nam.