søndag 16. august 2009

Gjørmebad på Bjerke nok en gang.

Det har nær sagt blitt en tradisjon at når bernerne stilles på Bjerke, ja da åpner alle himelens sluser seg, og i år var intet unntak. Det er helt utrolig. Vi begynte dagen med godt mot. På med "piratbukse" og kortermet bluse og jakke, joggesko i type skinn. Det var jo sol ute, må vite! Bjerke travbane ble inntatt sammen med gode venner. Henning var så snill og kom uten sine hunder, men for å stille Mortimer, og ellers var vi de "vanlige". Mari Ann som vanlig stessa mellom to ringer. Ja, denne gangen var det bare to ringer hun stressa imellom. Normalt er det jo tre, dvs lydighet, agility og utstilling. Denne gangen gikk det bra uten de helt store kollisjoner, bortsett fra inne på agilitybanen da, det kan dere se på videoen som er lagt ut. Se linken til slutt. Apropos ringer. Er det virkelig mulig? Ringene var ikke større enn "frimerker". Tragisk. Det var ingen som fikk vist bevegelser ordentlig, men men, det var da likt for alle. Vi er mektig stolte var våre. Resultatene blir lagt ut på hjemmesiden, men alle våre egne fikk ck, Nero Cruftkvalifisert og 4. beste hannhund, rødt på gamle Vega, rødt på Falco, og rødt på Mortimer i debuten. Meget bra. Dommerne i både juniorringen og hovedringen var meget sympatiske, hadde smilet på lur og kom med hyggelige kommentarer. Det gjør så mye for stemningen! Ops, gratulerer til vinnerne, supert. Riktig hyggelig var det tiltross for regnet som øste ned. Jeg begynte selvfølgelig å fryse som en gal, men heldigvis for Britt, min søster i nøden. Hun hadde to pledd, og jeg ble pakket inn i disse. Herlig! Vel, vi dro hjem som drukna katter, hadde en koselig kveld hjemme her sammen med gode venner, goe kaker og god mat. Men uansett, det var en sliten gjeng som tok kvelden ved 22 -23 tida. Jeg prøvde å se på en film, men sovna foran tv`n, så da bare ga jeg opp. Dagen i dag har vært stille og rolig. Litt planlegging av ferien sammen med Barstads, så en aldri så liten treningsrunde på Puls. Nå er nemlig treningskamerat Roar tilbake, og da er det slutt på fri i helgene. Da blir det full uke med trening, men det gjør ikke noe. Det er bare herlig (jeg er ikke gal...) Så har Henning vært innom og trent Hamlet. Nå er det sykling med bildekk som er tingen, og det går kjempebra. Fortsett å trene slik, så kommer resultatene etterhvert. Yes!!! Nå har vi akkurat spist middag, de søte, små 4 beinte er ute og slapper av, vi skal slappe av inne, og gjøre minst mulig. Det er godt med noen slike kvelder. Bare gi f... og la verden seile. Bare være gubben og jeg. Man trenger det innimellom . Ha en rolig, bedagelig aften. Her er videoen av Falvco og Mari Ann. Som jeg beundrer det den jenta får til med hundene sine... jeg er så stolt av henne, Falco og Bountie. Utrolig stolt.
Agility: http://www.youtube.com/watch?v=Pl-ve6RUVMA
Agility hopp: http://www.youtube.com/watch?v=E23HnvBRnmg