søndag 6. juni 2010

Eldste fadderbarnet er konfirmert.

Dagen i dag har vært en flott dag. Jeg er fadder til yngste sønnen til kusina mi, Kjersti, og hennes mann, Thor, nemlig Kristian. I dag var det Kristians store dag, og den begynte i Bjørke kirke kl 1030. Jeg er ikke akkurat noen ivrig kirkegjenger, det blir mest i bryllup, konfirmasjoner og begravelser. Siden jeg er fadder, så måtte jeg i kirka i dag, og jeg må si at denne menigheten er usedvanlig heldig med presten sin. Maken til real, ungdommelig, morsom og seriøs prest skal man lete lenge etter. Ikke var han verst å se på heller. Virkelig en flott og ungdommelig gudstjeneste ble holdt, og tida bare fløy. Det er jo ikke akkurat vanlig at tida går fort når man er i kirka.... Etter selve konfirmasjonen var det middag og kaffe på Edels spisestue på Dal, og for en deilig mat. Ishavsrøye til forrett, kalvesteik til hovedrett og multekrem til dessert. Multer konfirmanten selv hadde plukka. Det satte en ekstra spiss på det hele. Etter maten var det å trekke ut på takterrassen og nyte det deilige været. Det var virkelig godt og varmt, så det var ordentlig deilig og bare sitte rolig og slappe av og prate med familien. Etterhvert ble det også kaker og kaffe, og for noen kaker..... Akkurat da forbanna jeg operasjonen min, skulle så gjerne ha smakt på alt. Men da hadde jeg jo blitt dritdårlig, så jeg klarte å beherske meg. Tusen takk for en koselig ogvellykket dag, Kjersti, Thor, Kristian og Kristoffer!
Vel hjemme igjen utpå kvelden var det tid for å fore og lufter hunder, og nå er Ole E ute på sykkeltur med guttaboys, mens jeg slapper av og nyter at jeg har fått av meg de nye kompresasjonsstrømpene. Og selvfølgelig klarte jeg å lage et rift i den ene,og de er svindyre. Nesten 800 kr for et par................Så da tok faktisk jeg, ja du leste riktig, jeg fram nål og tråd og stoppet strømper. Nå fikk du sjokk,tenker jeg, he he.