søndag 7. juni 2009

Litt av hvert og ulv!

(bilde- Bentley)
Ja ha, så er denne helgen over allerede. Tida flyr så fort i godt selskap. Våre venner fra Trøndelag reiste hjem igjen i dag, og det er bestandig så tomt når de drar. Vi savner de allerede!! I går hadde vi en koselig kveld med nydelig grillmat og godt drikke sammen med gode venner. Ikke akkurat planlagt, men som kjent, så er det ikke mangel på mat i fryserne her, så da folk "raste" inn etterhvert var det bare å dekke på ettersom det fylltes opp. Tilslutt var vi vel 8 - 10 stykker rundt bordet. Det var faktisk godt og varmt å sitte ute. Deilig var det. Ellers må man jo si at været er mildt sagt skiftende om dagen. Så bøtter det ned og så skinner sola. N-kullet var også 1 år i går, og Nero feiret med litt ekstra godis. I dag er det B-kullet som fyller år. 6 år har de blitt, så tiden flyr jammen fort. Synes ikke det er lenge siden de var små og fløy rundt i hagen her. I dag har det vært utstilling i Drammen, og det var meninga jeg skulle være med dit, men det sa dessverre stopp. Var fryktelig sliten og magen slo seg vrang, så da var det bare å bli hjemme. Henning ble med Ole E, og de hadde en flott dag. Jeg passet Zhermia og Hamlet mens de var borte, og jeg vet ikke akkurat om Henning var så glad i "søstera" si da han kom igjen. Jeg hadde nemlig tatt med de to englebarna hans på en lang gå tur, og det ble det helvetes møkkaværet før vi kom hjem igjen. Resultatet ble to søkkvåte og møkkete bikkjer som måtte bades.....Og det måtte "brodern" gjøre selv, he he. Ellers har vi fått en telefon fra en kamerat i dag. Han var og gikk tur oppe ved setera vår, den ligger ca 5 kilometer herfra, midt i skogen som vi eier. Og der, der var det ulv!!! Ei radiomerket ulvetispe streifa rundt oppi der. Synes nok det er litt ubehagelig nære, med tanke på at vi bruker området til turterreng når vi går med bikkjene. For et par år siden ble det også observert ulv bare 200 meter oppi vegen her, da var det en nabo som holdt på å kjøre på en. Man kan si det sånn at jeg skjønner godt de i Østerdalen og andre steder som synes ulv er utrivelig. Jeg synes det er ubehagelig ennå den som ble observert i dag var flere kilometer unna. Tilbake til utstillinga. Etter det jeg har skjønt var det en rimelig grei dag i Drammen, Flere av våre nære venner gjorde det bra, så gratulerer til dere! Alle våre fikk 1 premie, og det er vi fornøyd med. Når man stiller flere stykker i sommerpels, eller det vil si, uten pels i det hele tatt, så kan man ikke forvente å stå på toppen. Sånn er det bare. Også må jeg si jeg beundrer Mari-Ann, vår medeier i Falco, hun har debutert offisielt i agility med lillegutt i dag. Det ble en 6 plass og en 5 plass (hopp). Hva den dama får til med disse "barna" sine. Vi er så stolte av henne og Falco og Bountie. Keep on the good work!!!
Teddygutt sturer fremdeles. I dag er det 14 dager siden Dina forlot oss, og Teddy nekter konsekvent å spise annet enn det han får fra hånden min. Så vi sitter nå her og håndforer han. Teddy er veldig tynn fra før, og har ikke noe å gå på, så vi må få i han næring. Ellers går dette helt galt. Og jeg har ikke flere å miste nå. Er ikke mentalt forberedt på det. Det er man vel egentlig aldri. Som sagt så var jeg hjemme i dag, og det var deilig. Først turer med hundene, og da ble jeg jo gjennomvåt. Det regnet og haglet omhverandre. Så litt "møkkajobb" i hundegårdene eller hagene er det vel riktigere å si. Og når Ole E og hundene som hadde vært på utstilling kom hjem, ble det en tur på Puls. Å så herlig det var å trene i dag. Kroppen funka kjempebra tiltross for den dårlige starten på dagen, og etterpå bevilga jeg meg en halv time i solariumet. Dere kan tro jeg kosa meg. sovna så det dura i sola. I kveld skal vi bare slappe av. Det er svinkaldt ute, og det ser ut til å bli uvær. Da er det godt å krype oppi stresslessen med en god, varm kopp te, et pledd og et eller annet på tv eller ei bok. Og ha alle de 4 beinte rundt seg, at de sover så det durer og det bøtter ned ute. Da er det godt å være til:-) Ha en rolig aften, med eller uten ulv og uvær.