fredag 14. november 2008

Snart helg!!

Ja, så sitter man her i regnværet igjen! Trodde ikke mine egne øyne da jeg sto opp i dag og det bøtta ned ute. Det nydelige været i går, og sånt møkkavær i dag. Innedag for alle bikkjene, kun korte lufteturen. Grunnen er at to av dem rett og slett er forkjøla. De har ikke kennelhoste, men god gammeldags forkjølelse med snørr og nysing. Allmenntilstanden deres er bra, men vi tar ingen sjanser. Så akkurat nå ligger det 3 valper rundt beina mine, Kansas, KK og Nero. De koser seg med hvert sitt bitebein, og er bare herlige:-) Apropos valper, ja. I går var det som vanlig trening i regi av Øvre Romerike her på gården. Og AK hadde med seg de to søte små valpene på 5 uker. Helledussen. Bernervalper er jo noe for seg selv. De er bare så herlige, selvsikre og tøffe i trynet. Prøvde en liten fotoseanse, men den ble heller mislykket, da verden var mer spennende enn det å sitte pent eller stå pent. På grunn av de forkjøla bikkjene her i heimen hadde ikke vi noen hunder ute på treninga i går. Men Fannie og mor har begynt å trene litt lydighet nå, så vi får se hva det blir til.... Fannie sprudler jo over, så det blir en liten utfordring å dempe henne litt. Men det er moro med en aktiv og arbeidsvillig hund. Så det blir spennende dette her. Hvor mye tålmodighet jeg har.......
Tenk at det er helg igjen alt! Utrolig hvor fort tida går. Nå er det bare ei uke igjen til Vikingskipet og utstillinga der. Vi skal i hverfall opp og stille Pluto Corgi på søndag, hvorvidt vi orker å reise oppover på lørdag og"face" mange kjente etter at Sargas ble borte er mer usikkert. Vil jo bli noe grining da, vil jeg tro. Hverken Ole E eller jeg er så tøffe i trynet at det gjør noe. Vi er følelsesmennesker de lux begge to! Griner og ler for det minste. (de som kjenner oss vet akkurat hvordan det er) Men vi får se. Mulig vi bare hopper i det, og får det overstått. Snakket forresten også med veterinæren vår i går, og det tar tid før obduksjonrapporten er ferdig. Tidligst i slutten av november. Så det er bare å vente.

Til slutt vil jeg ønske dere alle en koselig helg.