søndag 30. november 2008

En stund siden sist

Ja, det er noen dager siden sist jeg hadde "ånden" over meg til å knotre ned noe noenlunde fornuftig i bloggen. Dagene har gått i ett. Jeg har jo et lite mål at huset skal være ferdig vasket til 1 søndag i advent, og med de arma mine, så går det ikke akkurat i kjempefart. Men jeg rakk det. Nå er det vasket og reint til jul. Det lyser adventstjerner og staker i de fleste vinduene, og årets første varme gløgg er fortært. Nam. Nå kan julestemningen komme sigende, sakte, men sikkert. Ellers har vi hatt de store badedagene her. Onsdag kveld gikk med til å bade 4 bernere. Det vil si - det var eldrebølgen som fikk seg et opphold i spa-avdelingen. Dere kan tro jeg er glad for at vi har bygget om det gamle mjølkerommet i fjøset til bad. Der er det badekar, fønere, vaskemaskin, trimmebord osv osv. Det er bare helt nydelig å kunne gå dit ned og stelle hundene der. Slippe alt vannsølet og alle håra i vaskekjellern her i huset. Som sagt, så ble eldrebølgen badet etter alle kunstens regler, og alle 4, Dina, Teddy, Lady og Thea koste seg stort. Jeg er så heldig å ha min "søster" Britt til å hjelpe meg med badingen. En vasker og en føner - det går så greit. Torsdag var det årsmøte i avdelingen, ja, men først var det trening med Fannie. Og dama gjør fremskritt. Denne gangen var ikke de andre hundene på treninga så veldig interessante, det var morsommere å gjøre øvelser med mor, og det var et stooooort fremskritt. Til og med hestene, som gikk på andre siden av gjerdet, fikk være i fred. Nå må bare jeg skjerpe meg og bli flinkere til å gi ros. Fredagen gikk over i historien som en av de dagene som bare går, masse å gjøre, tur med hunder og trening. Lørdag var den store Harrydagen. Opp tidlig for å reise til Harryland på den siste juleshoppinga for vårt vedkommende der borte. Fy søren, så mye folk. Heldigvis så var vi ferdig før "rushet" kom. Hadde vi ikke vært det, tror jeg jeg hadde blitt sprø. Sto 20 minutter i kassekø på det verste, og så mye tålmodighet har jeg bare ikke. Sånn er det bare. Nero og KK skulle på valpeshow i Andebu søndag, så de fikk seg en runde i spaavdelingen lørdag kveld. I følge dem er føner noe herk, men vi fikk det da til. Herlig nybadede hunder, finnes det noe bedre? Heldigvis hadde vi oppmøte seint søndag, så vi behøvde ikke stresse avgårde om morgenen. Hadde for en gangs skyld god tid, og det var deilig. Ankom hallen ca 1 time før tiden, og traff mange kjente. Koselig å snakke med dere! Moro var det å se nye fjes i ringen også. Det trengs! Så lykke til videre til dere nye. På hjemveien ble det en aldri så liten middag på restaurant sammen med våre gode venner, Hans Arvid, Sigrun og Mari Ann. Fikk også hilst på bestemors "gullunger", Bountie og Falco. Hadde visst vært et aldri så lite fotoprosjekt med de i dag, og hvis alle bildene var like vellykka som det jeg fikk tilsendt, så........Beklager, Mari Ann - jeg måtte bare legge det ut:-)

Ha en koselig adventstid alle sammen!