mandag 17. november 2008

En flott dag.

I dag har vi virkelig kosa oss, hundene og jeg. Det har vært et herlig tur vær, og vi har rusla rundt på jordene rundt gården i flere timer. Først Kansas og Fannie, så "eldrebølgen", dvs Teddy og Dina, og tilslutt Lady og Thea sammen med hoppensprett(Nero og frøken turbo(KK). Dere kan tro det var mange spennende lukter for de søte små, nesene var nede i bakken nesten hele tiden. De voksne gikk løse, men jeg turde ikke det med valpene. Vegen er jo like ved, og det er tross alt 80 grense her. Galskap, spør du meg. Vi har hester, naboen driver med ku og det er smal og dårlig vei, men 80 grense skal det være...... På andre flotte veier derimot, så ........
Etter turene fikk Fannie en aldri så liten lp-trening. Og dama overrasker meg:-) . Har en god del inne. Jeg merker at , tiltross for at det er 5 - 6 år siden jeg konkurrerte med Frikk i lp, det "sitter i beina" det han og jeg gjorde. Må nok skjerpe meg, og huske at Fannie ikke har lært å følge mitt kroppspråk ennå. (man hadde jo sine knep) En viktig ting med lp er å lære seg å gå riktig. slik at hunden ikke blir forvirra. Jeg husker ennå alle treningstimene jeg hadde uten hund. Hvor instruktøren min sto og kommanderte meg i vendinger, holdt , forskjellige fart osv. Og nåde meg om jeg ikke startet på samme bein hver gang, eller stoppet riktig. I dag er jeg kjempeglad for at jeg fikk denne treninga. Det sitter fremdeles i, og nå går det nesten automatisk igjen.For øyeblikket er både Fannie og jeg fulle av inspirasjon og energi for å prøve og komme oss i lpringen, men vi tar et skritt av gangen, så får vi se. Gjelder å ikke gape for høyt.
Nå ligger det 8 søte bernere og sover på stua. slitne og trøtte etter er herlig dag ute i flott vær. De har ikke en bekymring i livet, og sånn skal det være.
Ha en strålende aften!