fredag 4. mai 2012

Blålys og akutt operasjon

Torsdag for ei uke siden vil seint gå i glemmeboka.  Dagen begynte om vanlig, med trening og besøk hos fattern og Rolle.  Kommer hjem, spiser frokost , og bang!  Der satt magesmerten.....så da ble det til å legge seg og håpe at det hele skulle gå over.  Hvilket det også gjorde til en viss grad.  Utpå ettermiddagen ble jeg imidlerti dårligere igjen, og tilslutt så var det så jævelig at jeg bare lå og hylte.  .Da ringte gubben 113, så på kvelden ble det transport i ambulanse med blålys inn til Ahus på meg, Tempen sank til under 35 grader og blodtrykk var på 210 over ett eller annet og jeg spydde blod i mengder. Kl 2350 lå jeg på operasjonsbordet.  Ble sprettet opp fra brystbeinet og rett ned, laaangt ned, og der fant de mye interessant.  Jo da, bivirkninger av gastric bypass, 3 år etter....Skjer visst nok med ca 5 % av de som er operert, og da måtte jo jeg være en av dem...Så den uka som har gått er litt i tåka for å si det sånn.   Men jeg var heldig, jeg kom inn tidsnok til at de klarte å redde tarmer osv, jeg møtte et velfungerende maskineri på Ahus, fra akuttmottaket, via post op og på gastric kirurgavd.  Jeg var så godt passet på og var absolutt i de beste hender hele tida.  Kom hjem for en stund siden, og er fryktelig sliten, skal ikke løfte eller bære osv på 8! uker, ta det ro med like lenge, osv osv....  Ikke akkurat som planlagt.  Men det beste er , jeg kom inn tidsnok og jeg klarer meg bra!