onsdag 17. mars 2010

Litt ymse.

I går var det bursdagfeiring for fadern. Masse deilige kaker ble fortært, og magesmertene etterpå var helt klart selvforskylt, men jeg klarte bare ikke å la være. Ble nok litt for mye sukker, selv om jeg ikke tok store og mange biter... Men i dag var former helt fin igjen. I dag har vi vært og kjøpt ny buske til gubben i huset. Han trengte ny utstillingsbukse, de blir jo slitt disse klærne som brukes i ringen. Var også en tur innom modern og fadern på morgenen, gikk tur med Rolle og Thea. Rolle går jo ganske mye lenger enn Thea og meg, slik han flyr og vimser. Lykkeligere bernergutt skal du lete lenge etter. Han simpelten bare elsker å være til, han. Og nå når han bor hos modern og fadern sammen med Thea har han det helt konge. Kansas og Nero er badet, og klare til den store Harstadturen. Fannie bader jeg i morgen før de skal reise. De, det vil si Henning og Ole E skal ha med seg Kansas, Nerog og Fannie oppover, jeg skal passe Zhermia, Hamlet og Onslow. Regner med at det skal gå bra. Gruer meg litt til kjøreturen til gutta. Det er noen mil å kjøre på disse vinterveiene. Første stopp blir i Trøndelag hos gode venner, så blir det å besøke "Harley"det vil si Otis i Saltdalen, og neste stopp etter det er Harstad. I dag fikk jeg forresten en rålekker kjole i posten. Tusen takk, Sissel. Den satt som et skudd. Gleder meg til å bruke den. I dag har hr. Løken fått innkallinger til diverse prøver og undersøkelser på Ahus. Blir nok en travel vår ut og inn på Ahus x-antall ganger. Men det må til hvis de skal finne ut hva denne dritten er. Han virker ihvertfall en del bedre nå, men det går veldig opp og ned. I dag har også Joffe hatt den store tisse inne kvelden. Vet ikke om dere har samme erfaring som oss, men det virker som de tisser inne 100 ganger (mildt overdrevet) et par dager før de er helt stuereine. Det slår aldri feil, synes jeg. Så da er hun vel helt reinslig snart, da. Nå er også de to siste valpene solgt. Den siste hannen ble plassert i går. Han skal heldigvis ikke lenger enn Hamartraktene, så han får vi se ofte. Det gleder vi oss til. De to siste har ikke flyttet ennå. "Bobb" reiser til Nesøya på fredag, og Pentagon reiser , som nevnt, til Hamartraktene på onsdag. Blir stille og rolig etter det, har jo vært litt kaos ein stund med alle disse søte små, og sjukdommen. Men det gikk da det og. Nå har vi en stykk Joffe her som ikke får lagt seg, går rundt og hyler og surver. Leter etter et sted å legge seg, så jeg får vel legge henne på plassen hennes. Ved siden av senga mi, tett inntil Kansas, ha en survefri kveld. Ps. Nå sover Joffe, tett inntil Kansas, så nå er det stille............