lørdag 20. mars 2010

Home alone

Så er jeg aleine hjemme igjen da, Ole E er i Harstad på utstilling. Han er ikke helt i form, men vi var enige om at han skulle prøve å komme seg litt mer ut og prøve å gjøre litt igjen. Så da ble det en svipptur til Harstad sammen med Henning. Og jeg er hjemme og holder fortet. I går var svigermor her nesten hele dagen. Jeg har Ronmeriksbunad, og nå er det snart konfirmasjonstid, og da skal den brukes. Men, den måtte sys inn en del først, og da er jeg så heldig at svigermor er en kløpper til å sy, så hun tok på seg oppgaven. Bunadsbelte skal også bestilles. Fikk støler til hele beltet av modern og svigermor. Tenk så heldig! Sparte masse penger på det. Nok om det. I dag starta dagen kvart på seks. Da var det slutt på freden her i heimen. De to gutta, Onslow og Pentagon, var lys våkne. Oline som ligger ved siden av senga mi om natta, sov så det dura. Hun er et skikkerlig murmeldyr. Som sagt, dagen startet kvart på seks, da var det full rulle med foring og luftig, en kjapp frokost, også fikk jeg virkelig ånden over meg. Begynte å rydde i papirer og i kontorpulten. Skal si det gikk unna. Deilig å få gjort, så fikk kjøkkenet seg en real vask, jeg rakk en time på treningsstudioet, samt en tur på Europris og Kiwi, bade 3 bikkjer før klokka tre. Utrolig effektiv dag. Hadde enda alle dager vært slik.....Britt var her og hjalp meg med badinga, og da vi var ferdig lagde jeg pitapizaza til oss. Enkelt og godt. Pitabrød med masse fyll på som stekes i ovnen. Nammmm. Nå har jeg rydda i permene jeg har alle papirene til hundene i. Det trengtes, godt å få litt system i ting. Ha en koselig lørdags kveld.