lørdag 12. september 2009

Nesten ei helt vanlig uke

Så er uka over for denne gang, og det har, nær sagt som vanlig, gått i trening og atter trening. Mandag var den store vaskedagen. En haug med klær skulle vaskes etter ferien, og vogna tømmes. Det er det verste jeg vet. Da er liksom turen helt over, når man begynner å rydde ut. Det var deilig å komme seg på treninga igjen. Godt å få svetta litt skikkerlig. Tirsdag var omtrent som mandag, onsadag var det trening, så begravelse. En nestor i bernermiljøet er gått bort, og jeg var i begravelsen. Vedkommende var mitt første bekjentskap med bernermiljøet, og hun bidro sterkt til mitt valg av rase og hun har alltid støttet oss. Et varmt vennskap oppsto mellom oss og Astrid, og det var virkelig vondt å følge henne til det siste hvilested. Rart å tenke på at det ikke er mange uker siden vi var på besøk hos henne, og da hadde hun mange tanker og planer for fremtiden. Man skal være glad man ikke vet føre seg,sier jeg. Det ble ihvertfall en verdig avslutning på et langt liv. Ole E har hatt ansvaret for å få klippet hunder denne gangen, og det ble gjort hos den faste frisøren vår. Tusen takk, Torill. Mutter skal forrwsten strikke ei lang jakke til meg, garn har blitt innkjøpt, blir spennende å se den ferdig. Vel, det var uken i korte trekk. Ha en fin lørdags kveld.