torsdag 3. september 2009

Århundrets uvær og svensketur.

Vi bråvåknet midt på natta av et forrykende uvær. Det tordnet og lynte i ett sett, og campingvogna var helt opplyst av lynet. Ikke akkurat så veldig trivelig. Bikkjene sov så det dura, men vi tobeinte var våkne. Skal nok innrømme at jeg ikke akkurat likte meg altfor godt da det tordnet og smalt så vogna rista. Men men, natta ble til en ny dag, og været var adskillig bedre. Denne dagen var planen en liten tur til Lierne og Gäddede. Som tenkt så gjort. Og devar en storslått naturopplevelse å kjøre til Lierne. Dessverre eller skal vi si heldigvis ingen bjørn eller ulv å se, men sauer og kyr. Gäddede var en stor skuffelse, men nå har vi da vært der, som jeg sier. Hadde en flott rast ved info`n til Fiskevegen, hvor jeg trente litt utstillingsteknikk. Må vel i ringen snart igjen, når gubben skal igjennom alle disse operasjonene.... Vel, er nå ikke så sikker på at jeg er tøff nok til det. Og vet ikke helt om jeg har lyst heller når jeg ser den mangelen på folkeskikk og respekt for andre som mange har i ringen. Frister ikke akkurat. Vel på turen tilbake til Steinkjer stoppa vi på Heia og spiste middag, nammmmmm. Kjørte så andre siden av Snåsa vatnet nedover, så har vi da vært der og:-)