mandag 21. september 2009

Hva skjer a?

Kansas cert, NBSK avd Buskerud

Alt for mye skjer for tida, spør du meg. Nå har vi fått roet ned etter Sveits turen og kommet til hektene igjen. Men, det er alltid et men. Natt til onsdag fikk fatter et aldri så lite slag, så han ligger på Ahus. Det vil si at hverdagen har blitt snudd oppned ganske betraktelig for oss. Jeg er jo enebarn, og dermed faller mye ansvar på meg. Men det går, vi er på besøk på sjukehuset så og si hver dag, i tillegg så er det diverse ting i heimen til mutter og fatter som må ordnes. Lady og Thea er hos mutter for tida, og "passer" på henne. Er tryggere for henne med de to grizzlyene i hus. Dessuten koser de seg der. Ikke så mye mas og stress, synes de gamle:-) I helgen var vi på en kjempetrivelig utstilling i regi av Avd Buskerud. Jeg sier bare en ting, vel blåst! Flotte premier, flott område, blide folk, folk i ringen var blide og solen skinte. Kan man forlange mer? I tillegg gjorde hundene våre det bra, det vil si de vi fikk stilt. Kk ble trukker, Ole E fikk trøbbel med beina, at damen er vel stolt av halen sin for tida. Men men. på turen hjem var vi en kjapp tur innom sjukehuset, kvelden ble stille og rolig, da vi sovna foran tv`n begge to....Nå er man tilbake til normalen med trening. Deilig å komme igang igjen. Fikk swvetta skikkerlig i går. Roar og jeg trente sammen, og da yter man litt mer. Vi er flinke til å pushe hverandre. Jeg kommer til å savne han nå, han skal på ferie i Amerika og loffe rundt i nesten en måned. Fy søren. Heldiggrisen. I dag er det et nydelig vær, og etter først å ha vært på treninga og så gått turer med boffeloff, ops - jeg jogga litt med de, og de fikk nesten sjokk. Jeg hater jo å løpe, men følte at hei- på tide å lee seg litt mer. Vel etter alt dette, så ropte mastercardet mitt høgt og tydelig at det var på tide å bruke det litt igjen. Og jeg er jo ikke vanskelig å be for tida, så turen gikk til Sport1 og innkjøp av ny dunjakke til vinteren. Den lekre Bergans jakka, fy søren, den er jeg fornøyd med. Løken var nok ikke fullt så fornøyd da han hørte hva den kosta, men man må jo unne seg litt i ungdommen. he he. Men det koster at kjerringa må ha ny garderobe, og det har han faktisk skjønt. Også bidrar mutter en del, så vi merker det ikke så godt på økonomien, for å si det sånn.
Nå er det snart middag, også må vi begynne å forberede den store Bergensturen. Løken skal jo opereres om ei uke, så det er tusen ting å ordne før det. Ha ein strålande ettermiddag.

Beste hannhundklasse, Ola, Gulliver, Kansas og Storm. Flotte gutter:-)