søndag 3. april 2011

Oppsummering av uka.

Da går en begivenhetsrik uke mot slutten. Søndag reiste gubben og jeg til Kiel på 2 dagers avslappingstur. Gjett om det var herlig. Bare slappe av og være oss to, gå på pub, bar, spise god mat, shoppe det vi hadde lyst på.Osv. Og shopping ble det. Syntes godt på kontoen når vi kom hjem, men skitt - innimellom må man unne seg litt. Det var ihvertfall deilig med en avkobling før det braker løs med nytt valpekull og nye operasjoner. Har fått time til to nye operasjoner, så i slutten av april og midten av juni blir det opp på operasjonsbordet igjen. Skal ikke si at jeg gleder meg, men det skal bli godt å få det gjort. Gikk jo litt i kjellern etter forrige kontroll hos kirurg. Han var ikke fornøyd med øvre del av bukoperasjonen, så den må gjøres om igjen. Det blir rett over jul på grunn av at vi må vente til alt av arrvev etc er ok. Selv er jeg jo fornøyd, men har i kontrakten med sykehuset at han kan og skal korrigere hvis han ikke er fornøyd, så da så- Bestemmelsen var ihvertfall hans, og jeg må bare forholde meg til det. Torsdag var det på tide å ta rtg av Fannie, og det viser seg at det er 8 småtassser der. Blir spennende til uka da vi skal forhåpentlig ha en normal fødsel her hjemme:). Vi venter ihvertfall spent. Ny sittegruppe til terrassen ble også innkjøpt på torsdag. Den gleder jeg meg til å ta i bruk. Lenge siden vi fornya terrassemøblemente, men i år blir nok det meste byttet ut. Det er jo herlig med ordentlig uteplass. Fredag reiste Kansas, Quelsey og jeg til Trøndelag. Det ble jo ikke noen tur forrige uke, og nåvar det jammen på tide å besøke gode venner her oppe igjen. Det er alltid så koselig å komme hit til "vårt annet hjem". I går var det full fart med Marit Bjørgen Sprinten i Budal. Vi hadde med oss pølser på termos, varmt drikke, varme klær, sjokolade og appelsin og storkoste oss i sola mens unga gikk på ski. Et kjempeflott arrangement som samla 500 unger, som fikk medalje utdelt av Marit selv. Dette var stor for unga, og det var mange som hadde stjerner i øya, for å si det sånn. Vi vakte en viss oppsikt vi også, Kansas er jo ikke akkurat noen liten pingle, og med Quelsey ved siden av seg, så var de litt av et syn. Bikkjene var kjempeflinke og fungerte som klappe og kosehunder for de som hadde lyst til det. Kvelden ble tilbrakt i sofaen med et par glass god rødvin og god mat, samt litt planlegging av ferien i sommer. Den gleder jeg meg til:-) Ja, også har jeg fått flybillett av gubben til noe jeg ikke trodde jeg skulle på i år, skikkerlig flott overraskelse( han glimter til innimellom, he he), og han har ordnet barnepike til bikkjer, og så skal Anne Sofie være med. Gleder meg vilt allerede. Selv om det er en god stund til. Tusen takk til Ole Einar for overraskelsen, og til Britt som skal passe vofsene. Det skal bli moro. Akkurat nå er det strålende vær her i Eggkleiva, 4 varmegrader og sol fra skyfri himmel. Nå skal formiddagen nytes før turen går hjemmover i ettermiddag. Ha en flott dag.