onsdag 10. august 2011

Norge mitt Norge

Etter å ha kjørt en vanvittig dårlig E45 gjennom Sverige var det deilig å komme inn til Norge igjen. Selv om vegene ikke er all verden her heller, så var E45 helt j...lig. Vi kom inn i Norge over Umbukta. En flott kjøretur ned til Mo I Rana. Turen gikk så til Lofoten. Norge mitt Norge, sier jeg bare, det finnes ikke et vakrere land. Jeg blir like betatt av naturen her i Nord hver eneste gang vi er her oppe.Vi har hatt en super helg, med strålende solskinn, men en sur vind, som gjorde at vi omtrent frøys ..... ja, jeg har ikke ord. . Men på campingen var det lunt og varmt, så det ble da litt soling. Flott vær for hundene, ikke for varmt og ikke for kaldt. ellers har vi jo det obligatoriske trøbbelet med bilene. Anne Sofies Ford stopper med jevne mellomrom, for så å starte igjen uten problemer. Vår Chevrolet starter nå det passer den. særlig ille om morgenen. Dette førte til at den planlagte turen til Å ble avlyst, istedet ble det en flott tur med ferje fra Svolvær til Skutvik, og så en kjøretur til Fauske hvor de har AmCar verksted. Noen deler er innkjøpt, så da blir det vel bedre, bare vi får skiftet de. Det er ihvertfall ikke noe alvorlig galt med bilene. De må bare gå seg til litt, he he. Vel, hundene har det bare bra. Det går utrolig greit med 2 valper og 2 voksne bernere og oss i vogna. De firbeinte har funnet seg sine plasser, den eneste som er litt sur er Fannie, hun får nemlig ikke lov til å ligge i sofaen i vogna.......I dag går turen til Kjerringøy. Det skal bli spennende:-) Ha en flott dag alle sammen.