fredag 24. juni 2011

Midtsommer.



Så er det midtsommer, og sola har faktisk snudd. Det blir altså mørkere og mørkere. Huttetu. Syntes ikke det er lenge siden det var jul.... Men, men tiden går, og vi får bare velge å være med da toget går, og ikke stå igjen på perrongen. Dumt å tenke på etterpå alt man skulle ha gjort og hatt muligheten til å gjøre, og ikke gjort det. Slik tenker jeg ihvertfall. Livet er altfor skjørt til å ikke nytes når vi kan. Vi får ikke mer motgang enn vi tåler, heter det, men innimellom lurer jeg på om noen faktisk skal ha mer motgang enn andre, og det virker som noen bare kan surfe igjennom livet. Være seg både det ene eller andre. Selv har jeg en periode hvor jeg er megasliten, og det merker de aller nærmeste(famile og venner) godt. Orker ikke å være like positiv og sprudlende hele tida. Er nok en annen side av meg, som de fleste ikke har sett, men det må være lov å gå i kjellern innimellom, så får jeg bare bli "sopt" opp igjen etterhvert. Hadde en dag hvor alt bare "seila" av gårde, og jeg holdt på å gå i bakken flere ganger, og tårene bare rant og rant. Så dårlig har jeg ikke vært på lenge, så tusen takk Britt(min "søster") som var her i flere timer, for sikkerhets skyld..... Akkurat nå er jeg glad for at kontrollen på Aleris etter armplastikken har gått bra. Jeg skal ikke legge skjul på at det har vært tøft med 3 slike operasjoner siden begynnelsen av februar. Nå er det "ferie" fra sjukehus til midten av august, så får vi se hva som skjer da. St. Hans aften ble feiret stille og rolig her hjemme med reker og hvitvin. Det var skikkerlig digg.. Kvelden i kveld skal bare nytes stille og rolig. Bare gubben og jeg. Man trenger litt "aleine" tid også. Ikke bare jag og mas hele tida. I morgen skal vi også bevilge oss en shoppingtur til Oslo. Det er evigheter siden sist, også får vi se hva den bringer. Gleder meg ihvertfall. Og til slutt ønsker vi dere alle en trivelig midtsommer. Vi burde egentlig feiret den slik som svenskene, der har vi noe å lære:-)


"Den som har begge beina på jorda,

står stille."


Tor Åge Bringsværd