tirsdag 13. juli 2010

Tvååker 2010

Det ble tidlig bestemt at vi i år skulle pakke vogna og reise til Tvååker på to dagers utstilling der. Som tenkt, så gjort. Turen nedover gikk veldig greit. En stopp ved Nordby shoppingcenter, en stopp utenfor Gøteborg for den obligatoriske korven med mos, og vips så var vi nede. Ole E og jeg, Henning, og til slutt Mari Ann. Dog ikke mer enn en halvtime bak oss. Utrolig. Vi har en fast campingplass vi bor på når vi er der nede, nemlig Himla Camping. Der er det fritt og flott for hundene, og god plass til oss. Vi fikk rigget opp leieren vår, og kommet oss i orden. godt og varmt var det også. For å si det mildt. Det regnet litt til å begynne med, men når det snudde ble det VARMT! Og fuktig. Måtte gå i gummistøvler for ikke bli gjennomvåt på beina, og det på grunn av luftfuktigheten. Utstillingsplassen i Tvååker er stor, og det var relativt god plass rundt ringen. Selvfølgelig hadde vi ring helt i andre enden av parkeringa, men men, det gikk det og. Masse billig hundeutstyr å shoppe, her gikk mari Ann fullstendig bananas. Skjønner ennå ikke hva hun skulle med fem leke elger..... Utstillinga gikk så som så, Leah elghund ble bIR begge dager, det var en høydare:-) Falco og Fannie var vel de som forsvarte vår ære i bernerringen. Gratulerer til Wenche og Kotori forresten, med S Uch og BIR lørdag. Resultatene kommer på hjemmesida. Selv hadde jeg problemer med magen på denne turen. Så reagerte jeg på kullsyre, så var det brøde, osv osv. Så det ble litt amputert innimellom da jeg måtte legge meg nedpå litt, men det gikk seg til. Vi hadde det ihvertfall kjempekoselig hele helgen, og de t sprøeste vi gjorde? Det var å kjøre inom Svindesund og shoppe en søndag kl 1400 i ferien, med det dråget av ei campingvogn bak bilen. ikke smart, jeg shoppet, mens løken satt i bilen og venta laaangt unna. Det var ikke sjans til å få parkert. Og på den siste strekningen hjem begynte lampa som indikerer at det er noe med motoren på bilen å lyse...festlig.