torsdag 17. desember 2009

Godt og kaldt vær

Ja, det er herlig med ordentlig vintervær. Nesten så man blir litt nostalgisk. Dette er jo god gammeldags vinter, med over minus 10 og snø. Vi klær på oss så vi ser ut som michelinmannen - den hvite dere vet - reklamefiguren for bildekkene-, og trives med det. Eneste tabben min i dag var å gå tur med de tre muskelterer uten at jeg hadde på meg lue. Fy søren, det var kaldt på øra. Før brukte jeg aldri hverken stilongs, trøyer eller lue, men nå - på med ull (takk janus:-)), store votter, skjerf osv, men altså i dag var lua glemt, og det var rett og slett dritkaldt. Øra var temmelig røde da vi kom inn igjen. Hva har man så gjort ellers, jo i går var det Harrytur med Britt igjen, vi bare må på den årlige rett oppunder jul turen, og som vanlig så snødde det store filler da vi tro. Handlinga ble fort unnagjort, de siste gavene er kjøpt inn og pakket. I dag har det vært trening på morgenen, brr.. så kaldt det var å stå utenfor Puls og vente på å komme inn kl åtte i dag tidlig, skal hilse og si det var godt å få opp pulsen litt og bli litt varm etterpå. Så var det hjem og turer med boffeloff, pynting av andre etasjen og litt annet småtteri. Så alt i alt en forholdsvis rolig, behaglig dag uten de store hendelsene. Deilig det og!. I morgen skal gubben og jeg ut på raid, skal på Aleris og ta nye blodprøver - er spent på hva de sier, det får jeg svar på etterhvert. Det vil si etter jul. Har forresten smakt på litt julemat. Var spent på hvordan jeg tåler det - vel det gikk greit å spise, smellen kom dagen etter i form av meget hyppige toalettbesøk. Men jeg ble ihvertfall ikke dårlig av en liten pølsebit og en liten ribbebit. Blir nok verre med aquavitten tenker jeg, tåler jo slett ikke alkohol lenger. Så det kan jo bli interessant..... Ha en koselig førjulskveld.