lørdag 25. april 2009

Lykke til!


Vi ønsker alle som skal på utstillinger i helgen lykke til! Selv skal vi til Stange. Ole E skal jobbe for corgiklubben der hele helgen, mens Britt og jeg kommer oppover med de hundene som skal stilles. I går hadde vi den store badedagen. 5 stykker ble badet og stylet til utstilling. Dessverre har flere mistet en del pels, men slik er det vel sikkert for flere. Og folkens: Prøv å tape og vinne med samme sinn. Dette er tross alt en hobby vi driver med, og ikke verdens undergang hvis man ikke vinner. Folk som furter og ikke gratulerer hverandre i ringer er direkte tåpelig. Det sier mer om de som står bak enn den som vinner...Det er selvfølgelig lov og ikke være enig med dommeren, men vis det ikke i ringen, vent til du er utenfor. Jeg har opplevd å se folk gjeipe til dommer i ringen, at de ikke vil være med på BIR BIM bilde fordi "feil" person og hund vant osv, det sier mer om utstiller enn om dommern. Jeg husker en gang jeg var i ringen med Frikk, og han fikk sin første blå sløyfe, hvor på jeg nærmest råflira av dommeren da jeg gikk ut av ringen. Dette var i 1998. Takk til den som tok meg i skole og sa, sånn gjør du bare ikke i ringen, utenfor er det greit, ikke inni! Det var en vekker, og vi lærte! At man innimellom føler at det er "trynefaktorer" med i bildet, kan jo hende, men uansett ikke vis det i ringen. Dommerene er bare mennesker de og. Husk du har meldt på hunden din for akkurat den dommeren, og bedt om akkurat den dommerens vurdering av din hund. Så lykke til alle sammen, og la oss få hyggelige dager rundt og i ringen fremover. Nå begynner snart utesesongen, og det skal bli herlig!!! Og til slutt: Husk at alle er BIF`er, altså BEST I FAMILIEN uansett hvordan det går i ringen! Å ja, og lykke til Mari Ann, du skal i lp ringen i dag. Vi heier!!!